Subject: FW: Maitsetega e-sigarettide käitlemine
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 17 Feb 2025 16:38:05 +0200

From: Henri Elias <[email-masked]>
Sent: Monday, February 17, 2025 4:13 PM
To: tubakas - SOM <[email-masked]>
Cc: Anniki Lai - SOM <[email-masked]>; Aive Telling - SOM 
<[email-masked]>; Helen Tralla - SOM <[email-masked]>; 
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]; [email-masked]
Subject: Maitsetega e-sigarettide käitlemine

Lugupeetavad Sotsiaalministeeriumi, Terviseameti, Maksu- ja Tolliameti ning 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti esindajad

Esindan osaühingut Foxtrot Uniform Capital OÜ.

Kirjutan teile seoses Sotsiaalministeeriumi, Terviseameti, Maksu- ja 
Tolliameti ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti 
<https://2oxc7wqi.smai.ly/browser/Uz2sFBd7uXjClXIyfbphsVE8AnAF31FBpUzfR7z2SVwa3eIOSHOT5jxGB9hlzuife16BUs8_h6gct_t1xIq8m6PdrsZkEVJAKHv2HDoy6stpRwqZZGxCWcvLArSpc3fLq5KPlRhFEf_dVebJDAWwQChEXwlU5l0-klsc9o4uEKM,/> 
30.05.2022 korraldusega, millega keelati lisaks juba seadusest tulenevale 
maitsetega e-sigarettide müügile ka nende toodete igasugune käitlemine 
(ladustamise, hoidmise, edasitoimetamise jm Tubs § 6 lg 1 kohaselt).

Juba toona jäi arusaamatuks kõnealuse korralduse eesmärk, kuivõrd maitsetega 
toodete müük oli niikuinii keelatud. Ainus oletuslik ajend selleks võis olla 
tahe võidelda illegaalsete toodete vastu. See tähendab, et esines eeldus, et 
musta turu kaup pärineb kohalikelt kaupmeestelt.

Nüüdseks on möödunud pea 30 kuud kõnealuse korralduse andmisest ning 
illegaalsete toodete turg ei ole näidanud ühtegi märki selle vaibumisest. 
Niisiis on korralduse ainsaks tulemuseks Eesti kaupmeeste ettevõtlusvabaduse 
piiramine ning sellega siinsete ettevõtjate kehvemasse seisu panemine 
võrreldes teiste Euroopa Liidu riikide ettevõtjatega.

Kuivõrd tegemist on üldaktiga, siis palun selgitada, millisest seadusest või 
muust õigusaktist tuleb korraldusele allakirjutanud haldusasutuste/ametite 
pädevus säärase korralduse andmiseks.

Samuti palun, juhul, kui tegemist on õiguspärase õigusaktiga, selgitada 
korralduse sisulist kooskõla Eesti Vabariigi põhiseaduse, mh 
ettevõtlusvabaduse põhimõttega ja Euroopa Liidu kaupade vaba liikumise 
põhimõttega.

Palun selgitusi hiljemalt 25.02.2025.

Lugupidamisega

-- 

Henri Elias

Jurist

+372 56 600 926

[email-masked] <mailto:[email-masked]>